Posted in Uncategorized

Да лайк-на или да не лайк-на…?!

*Уважаеми читатели със свободно време и нестандартно чувство за хумор, иначе казано – Айляци,

В този пост няма да има продуктово позициониране, всички случки и лица са напълно реални, интерпретацията – изкривена, езикът – основно български с обилно присъствие на диалектни думи (извън основата – кирилизиран английски, за да е по-фън), и със що-годе спазена пунктуация!

Да Лайк-на или да не Лайк-на?! Това е въпросът.

Текущото вдъхновение ме споходи след сутрешното преглеждане на новините за новостите по света, в политиката, светския живот и последните ъплоуднати снимки на приятелите ми във Фейсбук.

Като уважаващо себе си социално животно с 500+ контакта, разнообразни интереси и проследяващо поне 2 дузини страници на любимите ми холивудски звезди, както всяка сутрин се натъкнах на избухнало разнообразие от цветове и форми в Хоум директорията на милата ни социална мрежа. И така, досущ като изгряването на слънцето, всяка сутрин се ражда дилемата “Да лайк-на или да не лайк-на…?!” Тази сутрин по неведоми за мен причини се замислих по-сериозно от всеки друг път над тоз екзистенциален въпрос. На коя новина да отдам благоволението си, облечено в иконка на ръчичка с вдигнат палец, и на коя да бездействам многозначително?

Слава на Исус, Буда, Конфуций, Аллах и Богинята – Майка, понякога е лесно!

Софийска община пуска 20 от новите 126 автобуса по линиите на градския транспорт!” Евала, Общината! ЛАЙК!

Вин Дизел е качил видео със свое караоке изпълнение! Е, тоя глас го предпочитам в унисон с ръмжащ двигател сред летящи наоколо по аутобана автомобилни части и куршуми, ноо “Стеййййй уит миииии, уай донт ю стеййй уит мйй….” Гуд ефорт, Вин! ЛАЙК!

Приятелка е сменила профилната си снимка и на новата е с прекрасния бебок с най-големите и красиви сини очи! Иде ми да ги изпия на екс и двамата – толкова са сладки! ЛАЙК!

Цитат от повест за любовта! И аз съм обичлива! Вникнах в смисъла. ЛАЙК!

Някой се чек-нал в Плаза в 4 ей ем! Качил снимки! Във Вторник вечер!!!  Цъкам с език и скрол-вам надолу.

Малко котенца, малко бебенца, тук-таме мръсен виц…

И пак по темата за #Ледената кофа… Колаж от 2 снимки. На едната – цяла тайфа (бънч ъф пийпъл – Американци, според критичния надпис) се подмиват или поливат – зависи от гледната точка на случайния Фейсбук потребител, а на другата – малко Африканче пие вода от капачка! Посланието е малко двусмислено… Дали умът зад творението на тоз колажен имидж е искал да каже: “Водата е за мийенйе, не за пийенйе!”, или по-дълбокомисленото, укорително, но еко-френдли: “Вижте как някъде се къпят с дрехите на открито, за да се похвалят във Фейса, докато в 3-тия свят децата навъртат по минимум 3 километра до най-близкия източник на вода!”

В един по-общ смисъл, тая кауза с набирането на средства, която обилно се полива с ледена вода в последно време е заслужена, а маркетинговия мозък зад цялата инициатива с кофите – гениален! Личната хигиена в световен мащаб е подобрена, а каузата – популяризирана. Тия Канадци винаги са имали подход!!! 

В същото време, обаче, на Африканчето все още му се налага да прекарва половината от всеки ден в живота си в набавяне на 5л питейна вода със съмнително качество, а в останалото време – да живее с последиците за здравето си, причинени именно от това ѝ качество. Налага му се, защото в огромна част от Африка питейната вода е по-трудно достъпна дори и от мечтата ми Крис Евънс да долети до София само заради една нощ на тайни страстни изживявания с мен! 

Да се върна на колажа, обаче, и на породилия се от него кънфюжън. Каква е моята позиция по въпроса и дали да изразя височайшето си мнение под формата на споменатата иконка с вдигнат палец, още по-показателното споделяне, или многозначително да бездействам под този пост? Аз съм еко-френдли, милея за природата и опазването на нейния ресурс, което включва и вида Хомо Сапиенс. Не искам да има глад, мъка, смърт и страдащи деца по света! Искам да има чиста питейна вода за всяка жива твар на планетата (е, може би като изключим онези гадини с по 96 крака повече от необходимото..), чист въздух и по една Тесла за всеки с шофьорска книжка. Не само искам, ами се старая да давам своя дан, както се казва. Разчиствам природата след себе си, изхвърлям разделно отпадъци, когато има кофи за такива, не се качвам зад волана, когато мога да стигна до някъде пеш или с ГТ (или имам време за което и да е от двете), и спирам чешмата, когато си мия зъбите. Уча детето си на същото! Тази част от мен иска да сподели колажа с двете снимки и да осъди грубото похабяване на ценен ресурс в името на ПР кампания, с колкото и благородна цел да е.

Друга част от мен, обаче си спомня, че често прекарвам по 30 мин. под душа, което, както и да го гледам, е с поне 23 повече от необходимото, дори и ако вземем предвид всички процедури, които една жена изпълнява под него! Не само, че често го правя, ами и ми харесва! И понеже съм възпитана в желание за отлична лична хигиена – висенето ми под душа е ежедневно явление! Демек – всеки ден една вода с що-годе добро качество изтича в продължение на 23 минути повече от необходимото, като крайно егоистичната полза от това са освободеното ми от стрес тяло, и ухание на морски бриз и портокалов цвят, според етикета на душ-гела!

Е, малко ми иде лицемерно да изказвам грубо възмущение, когато имам намерение да продължа да се наслаждавам на благото, което планетата Земя, с посредничеството на Топлофикация София ми предоставя!

Затова, Марк, бро, много ще улесниш всички ни, ако пуснеш в упортеба и иконка на личице и един показалец почесващ темето…

Author:

Аз съм фул тайм виртуален циник и нежен вампир под прикритие. Обичам да говоря, да ми говорят, да споделям, да философствам, абе въобще - вятъра да духа. Бягам от реалността при всяка удобна възможност, за да се заровя в необятието на интернета. Понеже на работа трябва да съм сериозна и професионална, а не дебил, ей тука плисвам легена и ми дреме на кецовете. Дано не ме уволнят, че имам хлапе, куче и кофти бъбреци дето не стават за продан! Enjoy, comment & share! - Марийка

One thought on “Да лайк-на или да не лайк-на…?!

  1. “Стеййййй уит миииии, уай донт ю стеййй уит мйй….”

    *ROFL* 😀 (There should be some #ASKING-KIND-of-FACE for such cases)

    U know, I’m mixing in UA lang not only regular EN words, but tech slang, so many people telling me I’m bad person, that I’m influence UA lang in bad way. So after that time I try to right native UA or native EN lang. It’s very clever approach, because in case of traveler/servers over the Internet, they might have need to translate by Google translator, and this machine will not take into consideration slangs or modified words, and as result will be mess.

    But in fact this mixing is very funny 🙂

    I wrote similar post in my past 2013:
    photo vs. text [UA lang], so this your post a bit interfere. Even more, in my drafts I have old post, which I can’t finish since long time ago. The topic name “2Like || !2Like” 🙂 Now I have to finish that draft for sure.

    Like

Leave a comment